Pre-evaluation

Initial evaluation


Evaluare inițială

La chestionarul de evaluare inițială au răspuns un număr de 45 de elevi din clasele VI-XI.

Motivarea participării la proiectele parteneriatului:

1. De ce dorești să participi la acest parteneriat?

Elevii au răspuns că doresc să participe la aceste proiecte pentru că:

  • proiectele propuse sunt interesante; e o experiență interesantă; ideea de proiect este interesantă; pentru că sunt foarte entuziasmată de proiecte;
  • e un mod execelent de a încerca lucruri noi, de a învăța despre ceea ce este în jurul nostru, de a întâlni diferite persoane;
  • e un mod distractiv de a petrece timpul, de a descoperi lucruri noi;
  • pentru a învăța astronomie; de a cunoaște mai multe despre Univers;
  • pentru a vizita alte țări, de a face noi prieteni, de a experimenta culturi noi, de a afla despre tradițiile din țările partenere;
  • pentru a vorbi limbi străine; a învăța mai bine engleza; a exersa engleza;
  • pentru că îmi place astronomia; am învățat singur astronomia, studiez fiecare eveniment astronomic și mi-am construit un telescop; de a vrea să învățe mai multe;
  • pentru a trăi  o experiență frumoasă;
  • pentru că sunt curioasă.

2.Care sunt principalii factori care te motivează să călătorești în străinătate?

  • pentru motive academice  (24 de elevi au dat acest răspuns)
  • pentru motive culturale    (39 de elevi au dat acest răspuns)
  • pentru a locui într-o țară străină    (29 de elevi au dat acest răspuns)
  • pentru a exersa limbi străine (39 de elevi au dat acest răspuns)
  • pentru a avea prieteni peste graniță (22 de elevi au dat acest răspuns)
  • pentru exepriență europeană (35 de elevi au dat acest răspuns)
  • pentru a fi independent (25 de elevi au dat acest răspuns)
  • altele: motive economice

3. a)Ai mai fost într-o altă țară? b) Cum a fost când ai mai fost în altă țară?

  • a) 17 elevi au declarat că nu au mai fost într-o altă țară, multi dintre ei exprimându-și dorința de a vizita vreodată altă țară. Dintre cei care au fost în străinate, majoritatea au vizitat țara vecină, Ungaria, sau au fost în vizită în țările în care au rude sau părinți: Italia, Spania, Germania, Austria, Franța, iar alții au fost în Serbia, Slovenia, Grecia, un singur elev vizitând o destinație exotică pentru România, Japonia.
  • b) Nu îmi amintesc mare lucru, deoarece a fost acum 3 ani. A fost grozav, oamenii au fost minunați și locurile vizitate au fost frumoase. Am fost cu echipa de baschet. Nu  prea am vorbit în engleză pentru că mi-a fost rușine. Am întâlnit prietenii din online. A fost o experiență bună, mi-am făcut prieteni noi. Am văzut un stil de viață nou. Mâncarea a fost delicioasă. Oamenii au fost prietenosi și plini de umor. A fost minunat. Am fost uimită de cultura și tradițiile locului. Oamenii erau entuziasmați când întâlneau copii cu ochi albaștri și păr blond. Am cumpărat o grămadă de suveniruri.

4. V-ați informat despre țările partenere? Dacă da, ce cunoașteți despre ele?

  • a) 34 de elevi au declarat că nu, unii dintre ei au spus ca sunt siguri că toate tările sunt frumoase; de îndată ce vor ajunge acasă vor cauta informații despre țările partenere; le-ar plăcea să cunoscă stilul lor de viață, cultura, tradițiile și limba și că ar dori să afle mai multe despre țările pe care le vor vizita.
  • Cei care au făcut cercetări despre țările partenere au declat că știu unde sunt poziționate pe hartă, cunosc capitalele și unele orașe importante, știu care este limba oficială, știu puțin și despre locurile și monumentele istorice. Un elev a spus că Turcia este o țară arabă, evident confundând cuvântul musulman cu arab. Tenerife este o insulă exotică, cea mai mare din Oceanul Atlantic. Țările partenere au cultură diferită de a noastră. Polonia este țara natală a multor oameni faimoși în lumea largă. Turcia are plaje nisipoase, diferite bogății naturale și este renumită pe plan gastronomic. Spania este cunoscută pentru flamenco, luptele cu taurii, plajele și răsăriturile de Soare fantastice. În primul război mondial Spania a avut o poziție neutră.

5. Crezi că vei întâlni dificultăți în timpul vizitelor în țările partenere?

Majoritatea au răspuns că nu cred că vor avea dificultăți. “Nu, sunt sigur că totul va fi bine.” “Nu, pentru că sunt prietenos.” “Nu este dificil dacă se cunoaște engleza. Și eu știu și geografie, deci cred că îmi va fi ușor.” “Poate că nu îmi va plăcea mâncarea, mie nu-mi plac legumele și supa.” “Voi încerca să țin lucrurile sub control, sunt calmă și știu că pot.” Foate puțini  au spus că probabil că vor avea de înfruntat dificultăți, deorece vor trebui să iasă din zona lor de confort. “Da, cred că îmi va fi greu să vorbesc engleza.” “Cred că îmi vor lipsi familia și prietenii din România.”

6.Crezi că vor exista bariere în comunicare?

24 de elevi au declarat că nu vor avea probleme în comunicare. Unii au experiența vizitelor în țări străine și au constatat că se descurcă din punct de vedere lingvistic. Există însă câțiva elevi care au anumite temeri că nu vor reuși să se descurce, s-ar putea să aibă niște lipsuri în limbaj,  dar cred că fiind prietenoși vor reuși să depășească dificultatea. Unii elevi își exprimă temerea că nu știu decât limba engleză, altă limbă străină nu mai știu. Alt elev crede că va avea dificultăți deoarece nu vorbește prea bine limba engleză. Un elev crede că va avea mici probleme în comunicare, deoarece vorbește doar româna, engleza și maghiara. Alt elev spune că atunci când va avea dificultăți va folosi Google Translate. 13 elevi sunt siguri că vor avea probleme în comunicarea în limba engleză.

7. În ce fel experiența Erasmus+ va favoriza dezvoltarea ta academică și personală?

  • Voi învăța multe.
  • Voi face mult exerciu la engleză.
  • Îmi voi îmbunătăți engleza.
  • Voi învăța mai multe limbi străine.
  • Probabil că voi dori să mă implic în viitor în alte proiecte ca acesta.
  • Îmi voi îmbogăți cunoștințele din domeniul culturii, voi învăța să înțeleg și să respect alte culturi, voi afla despre obiceiurile locurilor pe care le voi vizita.
  • Voi cunoaște mai multe despre universul meu, dar și despre alte țări.
  • Voi înțelege mai bine lumea și tot ceea ce mă înconjoară.
  • Oamenii pot arăta diferit dar inimile ne sunt la fel.
  • Erasmus+ este un pas important în cariera mea viitoare, deoarece aș dori să lucrez în domeniul astronomiei.

În plan personal cred că:

  • voi avea mai mulți prieteni,
  • voi învăța să înțeleg lumea,
  • voi întâlni culturi noi.
  • voi învăța să fiu independent.
  • Îmi voi lărgi orizontul,
  • voi cunoaște oameni noi.
  • voi cunoaște rutina zilnică a copiilor din celelalte țări.
  • voi avea o mulțime de amintiri.
  • voi vedea cum este să trăiești într-o altă țară, cât de diferit este comparativ cu țara mea.
  • voi vedea alte mentalități.
  • vreau să văd dacă mă descurc, deoarece nu exclud ca în viitor să trăiesc într-o altă țară.
  • voi vedea cum este să trăiești departe de părinți.
  • voi fi mai independent.

8. La ce activități ți-ar plăcea să iei parte?

  • 17 elevi doresc activități culturale: să confecționăm lucruri, să învățăm limbi străine, să vizităm muzee și alte atracții turistice locale, locuri istorice , să învățăm să dansăm, să citim cărți, activități culturale pe tema astronomiei.
  • 19 elevi doresc activități sportive: baschet, fotbal, tenis, handbal, dansuri, înot, tenis de masă, să alergăm, să facem competiții sportive.
  • 15 elevi doresc să dezvolte teme de proiect în cooperare cu elevi parteneri.
  • 15 elevi doresc să realizeze prezentări PowerPoint.
  • Altele: să explorăm locuri noi, aș vrea să fotografiez cerul pe toată durata proiectul ca să îm fac amintiri frumoase. Să creăm pagini web. Să ne distrăm cu elevii parteneri. Să vizităm zonele în care vom merge.

9.Care sunt cele mai importante beneficii ale acestui parteneriat?

  • 32 de elevi consideră că parteneriatul contribuie la dezvoltarea abilităților ligvistice;
  • 26 de elevi consideră că parteneriatul contribuie la îmbunătățirea motivației pentru învățătură;
  • 20 de elevi consideră că parteneriatul contribuie la lărgirea orizontului cultural;
  • 13 de elevi consideră că parteneriatul contribuie la conștientizarea cetățeniei europene;
  • 36 de elevi consideră că parteneriatul contribuie la găsirea de noi prieteni;
  • 28 de elevi consideră că parteneriatul contribuie la învățarea înțelegerii și respectului pentru alți oameni și alte culturi;
  • 4 de elevi consideră că parteneriatul contribuie la lărgirea deprinderilor ICT;

10.Crezi că școala noastră ar trebui să mai dezvolte astfel de proiecte în viitor?

41 de elevi consideră că da, pentru că:

  • ajută la dezvoltarea abilităților lingvistice,
  • realizarea de noi prietenii,
  • lărgirea orizontului cultural,
  • în școală se va putea expora cerul mai bine,
  • se pot vizita țări din Europa,
  • școala noastră devine cunoscută în Europa,
  • poți învăța cum să devii independent,
  • putem comunica cu elevi din alte țări,
  • pentru că și sora mea a participat la alte proiecte și mi-am dorit să particip și eu la rândul meu.
  • pentru că școala noastră are elevi buni și profesori de engleză buni.
  • Copii pot învăța lucruri noi de la copiii din alte țări.

11. Ce crezi despre tema principală a parteneriatului?

  • “E ceva nou, ce va atrage elevii.”
  • “E o idee bună, putem învăța mai multe despre astrologie.”
  • “Îmi plac lucrurile care au legătură cu astronomia.”
  • “Cu toții trebuie să știm ceva despre astronomie.”
  • “Tema este frumoasă, folositoare și interesantă, vom învăța ceva deosebit, vom învăța despre lumea de deasupra noastră.”
  • “Va fi distractiv să învățăm astronomie la școală.”
  • “E o idee foarte bună, deoarece noi nu studiem astronomie la școală.”
  • “Elevii vor învăța ceva nou, foarte interesant.”
  • “În copilărie eram pasionat de astronomie, dar nu am reușit să învăț prea multe despre astronomie.”
  • “Acum voi avea această șansă.”
  • “E distractiv să înveți despre Univers.”
  • “E o oportunitate de a învăța cum să stopezi bullying-ul și alte lucruri oribile.”
  • “This is the best ideea ever!” 🙂

 

 


This project has been funded with support from the European Commission. This site reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
logo_erasmus_plus

